florens, italien

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!

så, äntligen hemma så jag kan ladda upp alla bilder från florens :D och berätta om vår underbara resa. får nog ta en dag i taget, tror det blir bäst så.

så då börjar vi med lördag:
var lite stressigt så han inte ta några kort förns vi satt på skavsta och vänta på flyget.




så tog vi oss en drink, jag dricker smirnoff och alexander dricker appletini :)


så gick vi ombord på ett trång och dövarmt plan..


sen när vi äntligen hitta hotellet och lämpat av väskorna (tog ett tag, vi hitta inte) gick vi ut och käka på första bästa resturang vilket sluta med att vi inte fick så bra mat för mycket pengar :s haha



sen gick vi och la oss, var väldigt trötta

söndag:
vi gick och kolla på the dome och skulle kolla om vi kom in på futsigalleriet men det var så lång kö så det strunta vi i. så gick vi hem till hotellet och dom andra gick och sov medans jag och christine gick ut och kolla läget lite :)

regna som fan :P













måndag:
vi åkte turistbuss, såg hela florens i stort sätt. gick ut och åt gott igen och gick och tog en drink.






















min nya ring :D

gulligaste, det hänger mängder med hänglås längs kedjorna som är mellan vägen och trottoaren och det är när ett par kommer till florens och förlovar sig så ska man låsa fast ett hänglås där och kasta nyckeln i skön för att få evig kärlek :) <3

så gick vi och tog en drink :) alexanders mojito var inte dålig den

på the fish pub var vi på, låter döäckligt tkr jag :P


tisdag:
gick först till en stor matmarknad, helt otroligt vad mycket mat. sen skulle vi gå till futsigalleriet men det gick inte för det var fullt där inne :( så då gick vi till boboliträdgården istället. och så blev det lite shopping och sen var det att bära av till pisa igen och flyga hem.

typ världens största champinjon?



och detta är pasta, visst ser den rolig ut? jag tycker det ser ut som en polkagris

den så kallade "trädgården", tkr mer det är som världens största park


massor var på väg att blomma ut ordentligt, härligt


alltså detta är en liten sjö med en ö i mitten, där hade man olika fester och så. fattar ni vad rika denna familj var eller? helt sjukt


döfet katt :P haha

deras "växthus". mamma sa- "aa ok, det där är palatset?" haha

vid en smykesbutik på den där bron som jag tror jag skrev om högre upp, det är ju bara en massa guldsmedsbutiker där.

glassen, kan bara säga en sak. HELT UNDERBAR! :D


och maten med, helt underbar!

och sen var det dax att åka hem igen.. men jag kommer komma tillbaka! jag vill förlova mig där och hänga ett hänglås på dom där kedjorna och kasta nyckeln i floden :) sen skulle jag kunna tänka mig att gifta mig i den där "trädgården" ;)


phu, det var hela.. haha. men vi hade verkligen en jätte bra resa, även om den var kort så var det skönt att komma hem till min käresta :) <3 nästa gång vill jag åka dit med honom.

LEAVE A COMMENT

NAME
EMAIL
WEBSITE
REMEMBER ME


Trackback