florens

jag har ju glömt berätta! jag kanske ska till florens, italien :D jag läser en kurs som heter kultur- och idéhistoria och istället för att åka till lite olika ställen här i sverige på studiebesök kanske vi ska åka till florens.
vi hade tänkte åka till stockholm, vadstena och söderköping för att kolla på lite olika grejer och allt det kostar ungefär lika mycket som flyg och hotell för tre dagar i florens (!) fast då får vi betala inträde på museum och mat själva men det är ju lätt värt det :D

som sofia sa, "tänk er och sitta på en resturang i florens och dricka vin och käka pasta"- underbart!

det vi troligen kommer se:
hittebarnshuset (hem för föräldralösa barn)

santa maria del fiore (en katedral)


så underbart vackert


så nu gäller det bara att hålla tummarna riktigt ordentlig så vår kära rektor går med på det och att det där förbaskade askmolnet försvinner.. :D <3

Postat av: Christine

Jag vill, jag vill, jag vill!!!

2010-04-20 - 21:57:02
Postat av: ela

vart ligger florens? :)

2010-04-21 - 10:29:32
WEBSITE: http://elamichaela.blogg.se/

LEAVE A COMMENT

NAME
EMAIL
WEBSITE
REMEMBER ME


Trackback